שלמה פילבר: כך הימין יכול להגיע ל-64 מנדטים • האזינו

אייל ראובן No Comments on שלמה פילבר: כך הימין יכול להגיע ל-64 מנדטים • האזינו

הסוקר שלמה פילבר ב"מהדורת הבוקר": "הימין מגיע הכי מאורגן לבחירות הללו, בלי איבוד של אף קול. בשמאל התמונה הפוכה עם הרבה חוסר ודאות ומתלבטים. הסיפור הגדול יותר הוא מה שקורה במגזר הערבי וחוסר מוטיבציה להשתתף בבחירות בגלל הפיצול"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסוקר שלמה פילבר, בעל חברת הסקרים "דיירקט פולס" שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי). "כמו שאמרנו מערכת הבחירות מאוד משעממת כי אין מעברים בין גוש לגוש. הקרב הוא על אחוזי ההצבעה. בשני הגושים בתקופה הזו יש עדיין מתלבטים בין מפלגות בתוך הגוש. קשה לדגום את אלה שיושבים על הגדר".

לדבריו "בימין בשבוע האחרון היו תופעות חיובית לגוש. הסתדרו על המחלוקות וגוש הימין מגיע לבחירות הכי מסודר ומאורגן וכמעט לא מאבד אף קול. הסוגיה היחידה היא אנשי ימינה".

לעומת זאת, הוסיף "בשמאל יש תמונה הפוכה: לא מעט חוסר ודאות ואיבוד קולות. לא הוכרעה המחלוקת בין מרצ לעבודה ויש לא מעט מתלבטים בין שתיהן".

פילבר הדגיש: "הסיפור הגדול יותר הוא מה שקורה במגזר הערבי: יש בעיה מאוד גדולה של חוסר מוטיבציה להשתתף בבחירות בגלל הפיצול ועוד לפני. זה נובע מהעובדה ש'הניסוי נכשל' לדעתם מהצד השני. הם אומרים אנחנו ויתרנו על הדגלים הלאומיים אבל הכסף שהבטחתם לא הגיע. ואז מתפתחת מגמה מאוד חזקה של קבוצה שאומרת שאין טעם להשתתף בבחירות. אנחנו מזהים בסקר האחרון 13 אחוזים שאומרים את זה. זה השפל הנמוך ביותר שהיה".

הוא התייחס לפיצול בל"ד: "פה נכנס האירוע של חמישי האחרון. בניתוח המספרים הוא פיגוע אסטרטגי בנציגות הערבית בכנסת. בבחירות האחרונות היו לנו את המשותפת עם 6 מנדטים-בערך 210 אלף קולות. ורע"מ שקיבלה כ-160 אלף קול. ברגע שבל"ד בחוץ, הם לוקחים מרע"מ ומהמשותפת בין 50 ל-80 אלף קולות. הרוב מהמשותפת שמתקרבת בעקבות זה לאחוז החסימה. מספיק שאחוז ההצבעה בציבור היהודי יגדל ושתי המפלגות ימצאו את עצמן מתחת לאחוז החסימה. הימין יכול להגיע כך ל-64 מנדטים".

לאחר מכן התייחס פילבר לקולות החרדים שהולכים לבן גביר: "בן גביר מקבל כשישה אחוזים מהציבור החרדי. בעיקר מחסידים, מעט ספרדים וכמעט לא רואים צעירים ליטאים שתומכים בו".



0 תגובות